středa 28. října 2020

Testování roku 2020 s firmou HANAK COMPETITION

 


Letošní rok je plný náhlých zvratů, omezení a zákazů. Za rybařením v zahraničí se dalo vyjet jen velice poskromnu. I tak jsem ani letos nezahálel a podrobil pár novinek mým testům. Před prvním výjezdem do zahraničí jsem opět oslovil naši přední muškařskou firmu HANAK COMPETITION a požádal Františka Hanáka o spolupráci. Obratem mi odpověděl a pro letošní rok mi nabídl k testům:

prut

Czech Nymph X 4106 

háčky

H45 XH a H 450 BL

a

Nové kšiltovky.


Byl jsem moc rád za jeho vstřícnost. Hned druhý den mi došel balík. Věci jsem jen přebalil do cestovní tašky a na háčky ještě v noci navázal úspěšné vzory pro naší cestu za rybolovem ve Slovinsku. Tato země je naprosto ideální pro všechny testy, spousta velkých ryb, křišťálově čistá voda a velice chytré a opatrné ryby.
Již při prvním prohlédnutí nového prutu Czech Nymf X jsem byl neuvěřitelně překvapený jeho precizním zpracováním. Krásná barva, vytříbený bajonet na naviják a profesionálně vyvázaná očka. Na první pohled jednoznačné nejpůsobivější prut na českém trhu v cenovce do 6000 Kč.


Výrobce uvádí tyto data: Série speciálních muškařských prutů vyrobena převážně pro nymfování s různými návazci. V délce 290 cm / 9,6 ft je lze rovněž úspěšně použít na mokrou či suchou mušku. Tyto pruty jsou vyrobeny z vysoce modulového karbonu, mají doutníkovou rukojeť a tenká tmavá jedno-nožičková očka. V délce 3,20 cm / 10,6 ft mají koncovou korkovou opěru pro lepší vyvážení a snazší manipulaci během zdolávání. Použití kvalitních komponentů a výjimečná akce prutu výrazně zvyšují úspěšnost záseku a zdolání ryby.

Tato série čtyřdílných prutů je dodávána včetně látkového tubusu a pevného obalu. Doporučujeme používat pruty aftma #3 k chytání ryb průměrné velikosti do 30 – 40 cm a pruty aftma #4 jsou ideální na ryby 40 – 50 cm.

Já ve Slovinsku vybalil aftma 4 v délce 10,6 stop. Prut tedy dle doporučení výrobce na ryby 40 - 50 cm. Hned po jeho poskládání u vody a osazením mého nejoblíbenějšího navijáku Alpen Nymf II se prut projevil. Hned jsem si vzpomněl na mé předchozí nymfovací speciály. Na rozdíl od všech momentálních novinek, které zrychlují blanky a akci ženou až do samotné špičky, zde je akce rozložena do celého prutu. Jedná se tedy o prut, u kterého nemusíte mít strach pořádně zaseknout i s tenkým silonem. Akce prutu zásek krásně rozloží do celého prutu a tlak od větší ryby tak není problém. Prut bych doporučil lidem co nehledají univerzální prut a mají rádi střední rychlost prutu.
S prutem jsem v průběhu nachytal opravdu velké množství ryb. Všechny záseky seděly a ryby se zdolávaly velice hezky. Akce v celém prutu mi dávala skvělý pocit z každého souboje. Prut se vždy pěkně celý prohnul a ustával tak všechny výpady ryb. 



A to že prut funguje a je možné si s ním troufnout na opravdu velké ryby, jsem měl možnost otestovat hned na první akci, když jsem na jedné tůni vystopoval obrovskou rybu. První odhad byl pstruh duhový kolem 70 cm. Poslal jsem na něj parťáky z mé cesty. Po hodince jsem si všiml, že už rezignovali a místo je volné. Chvíli jsem přemýšlel co udělat jinak než všichni ostatní, kterým nezabral. První myšlenka byla: určitě chytají hrubší vlasec. Nasadil jsem tedy silon HANAK COMPETITION průměru 0,12 mm a byl přesvědčen, že s tímto prutem si to mohu dovolit. Poté jsem si vybral mušku na nových velice ostrých háčcích H45 XH se zamáčknutým protihrotem. Nyní jsem měl jistotu 100% připravenosti. K rybě jsem se vydal z opačné strany než všichni přede mnou. Sice trochu nebezpečné místo na skále nad 3 m jámou, ale stoprocentně mě nebylo vidět a ve vodě ode mne nebyly žádné vlnky, které by mě mohly prozradit. Asi desátým hodem jsem viděl, že nymfa nabrala správný směr a padá do požadované hloubky. Na 3 m hloubky se už velice obtížně sleduje záběr na signalizátoru a proto jsem se celou dobu soustředil jen na pohyb ryby. V jednu chvíli se pstruh nepatrně pohnul do strany směrem k moji nymfičce. Neváhal jsem a okamžitě prudce zaseknul, aby na tak dlouhém návazci zásek okamžitě seděl. Nový typ háčků H45 XH i do tak velké a tuhé tlamy zajel na první dobrou a začal neopakovatelný souboj rybáře a Mobidika. Hned se mi tento příběh vybavil v hlavě a taky jsem si tak na dalších 15 minut připadal. Ryba se prudce rozjela proti proudu a já ji nechal kontrolovaně stoupat proti proudu. Měl jsem totiž jiný problém, po záseku mi došlo, že z tohoto místa, tak silnou rybu nezdolám a tak jsem se vrhnul skokem ze břehu do jámy, ze které jsem se po pár tempech a odrazech ode dna dostal na mělčinu na druhé straně. A v tu to chvíli začal silný souboj. Nahoru, hned dolů, hned pod keř, pak za kámen a v hlavě mi jen zněl hlas: hlavně s ním nebojuj! Jen ho postupně unavuj a dostaň se pod něj. V minulosti jsem ztratil již pár opravdu trofejních ryb špatným zdoláváním. Tentokrát díky perfektně sladěné výbavě od firmy HANAK COMPETITION a spousty zkušeností s podobnými souboji, vše dopadlo nádherně a po 15 minutách jsem rybu dostal nad sebe a postupně ji přizvedával až mi najela na podběrák. Obrovskou radost umocnil moment, kdy jsem v síti uviděl pstruha potočního gigantických rozměrů místo pstruha duhového, kterého jsem očekával. Následovaly chvilky opravdového štěstí a vděku.



Háčky typu H45 XH a H 450 BL od firmy HANAK COMPETITION, které jsem pro letošní sezónu dostal k testovaní předčily mé očekávání. H 450 BL jsou inovované jigové háčky s extra širokým obloučkem. Novinkou je velikost 18, kde na takto malém háčku můžete používat poměrně velké kuličky a při záseku kulička nevadí. A ryby drží na první klepnutí.



Typ  H45 XH je extra zesílený jigový haček s protihrotem. Háček je perfektní k lovu velkých a trofejních ryb, kdy je pružení či případné zohnutí háčku nežádoucí. Navíc protihrot se dá skvěle zamáčknout. Tím nemusíte mít strach tyto háčky používat všude kde jste zvyklí a i v zahraničí. Letos jsem díky těmto háčků chytil opravdu krásné ryby. V krabičce by vám rozhodně neměly chybět.



Poslední věcí, kterou jsem v průběhu sezony vyzkoušel byla nová generace kšiltovek s označením Mesh a Camou. Na první pohled a omak jsem si zamiloval kšiltovku Mesh. Jedná se o velmi komfortní a lehkou letní čepici. Rychle schne a díky větrání po stranách se v ní hlava potí minimálně. Všichni co mě znáte, víte, že celou dobu muškařím jen v kloboucích, ale pro letošní sezónu jsem klobouk nechal ve skříni a kšiltovku z hlavy nesundal. A pro lidi co mají rádi camou (maskáčové) vybarvení je tu druhá novinka s označením Camou :-)




Takže za mě velký palec pro firmu HANAK COMPETITION nahoru! Opět je vidět, že v zimě nelenili, ale zapojily všechny správné mozkové závity a pro své zákazníky připravili spoustu povedených věcí.

Doufám, že i pro příští rok 2021 si pro nás firma připraví pár krásných novinek a mě se poštěstí se s nimi seznámit a připravit pro vás pořádný testovací report.

Tak nezapomeňte, že se blíží vánoce a pokud jste nevěděli, co k vánocům pro své blízké, tak u firmy HANAK COMPETITION máte z čeho vybírat. viz link níže:

https://www.hanak.eu    nebo na mém     eshopu: www.flyfishingmania.cz

a nakonec pár fotek z letošní sezony:

















 


Žádné komentáře:

Okomentovat