pátek 6. listopadu 2020

Ideální výbava na suchou mušku



Před týdnem mě oslovil můj velice dobrý kamarád a zákazník. Požádal mě, jestli bych mu nemohl sestavit dokonalou sestavu na suchou mušku na menší říčky a potoky. Takové výzvy a přání mám velice rád, zejména, když nejsem ničím omezen. V dnešní době rychlého rozvoje prutů i ostatního vybavení máme obrovskou výhodu výběru z domácích produktů. Naši přední prodejci skvěle využili fenoménu posledních let a to, že čeští závodníci jsou nejlepší na celém světě. Firmy s nimi začaly spolupracovat na vývoji toho nejkvalitnějšího vybavení.  

Mou volbou tedy byla jednoznačně česká značka. A to hned z několika důvodů. Rychlý servis, skvělý přístup a hlavně top vybavení za přiměřenou cenu oproti zahraničním top značkám. Firma HANÁK COMPETITION již řadu let pracuje na tom, aby se jejich nejvyšší řada SUPERB hravě vyrovnala nebo dokonce i předčila světové značky, jako jsou SAGE nebo ORVIS a ještě udržela vše v dostupných cenách i pro české rybáře. 

Zpět k tomu co jsem tedy dal dohromady a co je dle mého názoru momentálně top varianta pro lov na suchou mušku na malých tocích, když nerozhoduje cena. 

Krásný lehký prut do max. délky 275 cm a aftma 3. Za mě tedy jasná volba:

 HANÁK COMPETITION SUPERB XP 390

Zcela nová série čtyřdílných ultra lehkých, velmi jemných a zároveň velmi výkonných prutů. Jedná se zřejmě o momentálně nejlepší muškařské závodní pruty na světě. Mají neuvěřitelně hezky vyvázaná očka, doutníkovou rukojeť a designové sedlo na naviják. Další třešničkou je komorový tubus, kde každý díl má svou přihrádku a už nepotřebujete další látkový obal.


                             




Následuje dopasování ideálního navijáku. Já už delší dobu preferuji za mě momentálně nejkvalitnější a cenově nejdostupnější naviják:

HANÁK Competition Czech Nymph X
Unikátní uzavřená klec brání vyvlékání dlouhých tenkých návazců. Hladký chod zajišťují dvě kuličková ložiska v kombinaci s jednosměrným válečkovým superložiskem. Citlivá a spolehlivá brzda umožňuje používání jemných vlasců. A ta nová hnědá barva je prostě skvost. Dohromady s prutem to neuvěřitelně ladí.






Takže máme prut, naviják a chybí backing, šňůra, ujímaný navazec a micro kroužek na konec navazce. Nejlepší na tom je, že ani tyto věci jsem nemusel objednávat nikde jinde. A tak jsem vybral mono leader HANAK COMPETITION, oranžový backing, aby to ladilo k hnědé barvě navijáku a výbornou trojkovou šňůru od firmy Airflo.




Tak a je to! Skvělá sestava pro krásné podzimní suché muškaření je připravena. Ale bez dobrých mušek se vám ryby na háček věšet nebudou ani s nejlepším vybavením. A tak jsem sedl ještě za svěráček a udělal krásnou sérii malinkých suchých mušek. No a nahodit už musí sám:-) 

S touto prací jsem moc spokojen a doufám, že Martinovi bude tato sestava dělat stejnou radost, jakou z ní mám já.
















Žádné komentáře:

Okomentovat